על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

 

בית הספר עמל רמת דוד הוקם כמיזם משותף של רשת עמל, משרד העבודה וחיל האוויר בשנת 1984.

המוסד הוקם לפי חוק החניכות שחוקק בשנת 1954 בו  תלמידים יכולים ללמוד, לרכוש מקצוע ואף להתנסות במקצוע זה במהלך הלימודים .

על התנסות זו במהלך הלימודים מקבלים התלמידים שכר ולמעשה הם נמצאים בסטטוס של אע"צ (אזרח עובד צה"ל) ושנתיים אלה של עבודה בשכר נחשבות להם לוותק בהיותם בוגרים ועובדים בצבא או באזרחות .

בתום עבודתם, לפני גיוסם הם "מפוטרים " מהעבודה ומקבלים פיצוי על שנתיים עבודה .

במהלך השנה בחגים פסח וראש השנה מקבלים התלמידים העובדים תלושי שי בסך 550 ₪ כמתנת חג .

המודל הועתק מגרמניה , מדינה אשר בחברות הגדולות ביותר שלה כמו מרצדס, ב. מ וו  AEG   ועוד , העובדים הם תלמידי בית הספר המקצועי שעברו חניכה בהיותם נערים .

הרעיון קרם עור וגידים במדינת ישראל ובית הספר עמל רמת דוד נמנה עם בתי הספר המוצלחים ביותר שלו אשר בוגריו נמצאים בשדרת הפיקוד של המערך הטכני. נגדים מקצועיים וקצינים מצטיינים .

בית הספר נהנה מכיתות קטנות , שעות ייעוץ רבות לטיפול פרטני בנערים וכן מערכת שלמה ומקיפה של שעות תומכות הוראה וחניכה אשר מצליחים להביא את התלמידים שלנו להישגים שאפילו הם לא חלמו להגיע אליהם .

בית הספר עשיר בפעילויות חברתיות, סיורים, טיולים, הופעות , הצגות וסדנאות מכל הסוגים אשר ממומנות על ידי משרד הכלכלה ורשת עמל .

כל תלמיד אשר זקוק לאבחון דידקטי יקבל אותו בחינם במהלך כתה י' ובכך יוכל להתגבר על הקשיים אותם נושא אתו לאורח שנים רבות .

העשייה החינוכית, החברתית והייעוצית בבית הספר מביאה להישגים שקשה מאוד שלא להתפאר בהם . התלמידים, כולם, מקבלים הזדמנות שווה להתפתח ולהצליח במקצועות להם הם מתמיינים ומתאימים ורוצים .

בבית הספר קיים חדר אוכל אשר מאפשר ארוחת צהריים חמה וטעימה לכל תלמידיו . האוכל הוא אותו האוכל שמקבלים חיילי בסיס רמת דוד הסמוך לבית הספר .

מערך היסעים גדול מביא את הנערים ממקום מגוריהם לבית הספר ובחזרה , כל יום ביומו.

 

מלמדים בבית הספר בשתי מגמות – חשמל ומכונות

 

מגמת החשמל  כוללת בתוכה את המקצועות הבאים : טכנאי דרג א' וטכנאי מערכות ירי

מגמת המכונות כוללת את המקצועות :מנועים, מבנה , טכנאי דרג א' וטכנאי דרג ב' .

אלה הם מקצועות הליבה של המערך הטכני של חיל האוויר ולשם מוכוונים הנערים .

בבית הספר נמצאים ארבעה נגדים בקבע ועוד כעשרה חיילים אשר משמשים כמדריכים , חונכים ותומכי בית הספר . הדבר משמעותי ביותר כיוון שהם אלה האנשים אשר נותנים את ה"ערך מוסף " של עמל רמת דוד לשאר בתי הספר הרגילים במשרד החינוך ובכלל.

התלמידים יודעים מה יעשו בשירותם הצבאי והגיוס שלהם יהיה קל  יותר מאשר לתלמיד י"ב רגיל שמתגייס לצה"ל. השירות הצבאי אינו בהכרח ברמת דוד אלא על פי צרכיו של חיל האוויר .

 

מעבר לכתות הקטנות שיש בבית הספר , קיימות גם סדנאות מקצועיות חדישות ואיכותיות אשר מקנות אווירת לימודים אקדמית ונעימה אשר תורמת מאוד להצלחת הנערים שלנו .

בבית הספר עמל רמת דוד התלמידים עושים בגרות על פי יכולתם כשהשאיפה היא להגיע ל15 יחידות בגרות לטובת לימודי הנדסאים .

כשליש מבוגרי בית הספר ממשיכים ללימודי הנדסאים במכללות בצפון ובבית הספר להנדסאי תעופה (ביסה"ת ).

חלק מבוגרי בית הספר מגיעים לבית הספר כחיילים לתפקידי הדרכה והרוב המכריע נמצא בשירות צבאי משמעותי ואיכותי במערך הטכני של חיל האוויר.

שלושה גורמים תומכים בצורה מלאה בבית הספר    – חיל האוויר , משרד הרווחה ומשרד הכלכלה .

תמיכה זו מורגשת והבוגרים שלנו הם ההוכחה להצלחתו של בית הספר .

הדרך הכי טובה להכיר את בית הספר היא לבוא ולראות  אותו .

תלמידים יקרים,

ההחלטה על המשך דרככם, היא החלטה לא קלה. 
אתם חושבים, מתייעצים עם חבריכם ועם הוריכם היכן כדאי להמשיך בלימודים.
ברצוני להכיר לכם את בית ספר עמל רמת-דוד, בית הספר למקצועות התעופה,
המיועדת לכל תלמידי צפון הארץ.

כאן תוכלו לקרוא וללמוד על בית הספר, המציעה לתלמידיה תוכנית לימודים טכנולוגיים ייחודית, המשלבת לימודים עיוניים ומעשיים תוך עבודה מעשית על מטוסי F-16 מהמורכבים והמשוכללים בעולם.

במהלך לימודיכם תזכו לרמה מקצועית ומיומנות גבוהה לפי סטנדרטים של חיל האוויר. אנו בבית הספר מקפידים על הענקת סביבה חינוכית תומכת קרובה.
לפי גישה זו אנו מלמדים בקבוצות קטנות ותלמידינו זוכים לשעורי עזר ויחס אישי. אנו מאמינים מאד בחינוך החברתי הערכי ושמים דגש רב על כך.

לבוגרי בית הספר מוענקת, בהתאם ליכולתם, יחידות בגרות המקנות אפשרות ללמוד לימודי המשך בבתי ספר להנדסאים . 
תלמידינו זוכים לארוחת צהרים חמה והיסעים, כמו-כן תלמידי כיתות י"א ו- י"ב מקבלים שכר עבור עבודתם יום בשבוע במקצוע אותו הם לומדים ובו יעסקו בשירות הצבאי.
בסיום הלימודים משתלבים הבוגרים כטכנאים בחיל האוויר .

כולכם מוזמנים .

בית הספר הינו מוסד חינוכי שמטרתו לקדם את הישגי התלמידים .
לפתח את יכולתם ולמצות את כישוריהם תוך כדי הקניית ערכים דמוקרטיים ,
תרבותיים , לאומיים ומסורתיים והפיכתם לאזרחים מועילים סבלניים
וסובלניים בחברה בה הם חיים, ע"פ ערכיו ומורשתו של צה"ל וחיל האוויר.

בית הספר התיכון מקצועי "עמל" רמת-דוד

בית הספר הינו מוסד חינוכי שמטרתו לקדם תלמידיו בהיבטים חינוכיים וערכיים על מנת שיהיו לאזרחים התורמים לחברה.

כדי שבית-הספר יוכל לתפקד היטב ולמלא את המוטל עליו, יש לקיים בו
מערכת של כללים ותקנות שירשמו במסגרת "תקנון עמל רמת דוד".

כל תלמיד הלומד בביה"ס  "עמל" רמת דוד מחויב בחתימה על תקנון בית הספר ובכך מתחייב למלא את כל הכללים והתקנות הרשומים בו.

על יסוד כל אלה חובר תקנון בית הספר, חוקים ונהלים אלו אינם נתונים לבחירה אישית, ולכן על התלמידים, המורים והעובדים למלא אחריהם.

הכללים והתקנות משקפים את אמונת בית-הספר כי סביבה חינוכית ברורה,
וחד משמעית חיונית ל…

  • ניהול יעיל ותקין של בית-הספר.
  • אפקטיביות ההוראה והלמידה.
  • רמת בטחון ומוגנות גבוהה.
  • אקלים בית-ספרי נעים ורגוע.
  • שיתוף פעולה בין אוכלוסיית בית-הספר.
  • לאפשר תהליך המביא למינימום הפרעות וקיומו של אקלים נעים ורגוע בבית הספר.
  • לסייע בתהליכים התנהגותיים, חברתיים וקשרי גומלין נאותים בין התלמידים לצוות ההוראה והחינוך.
  • לאפשר לתלמידים להתגבר על קשיי איפוק, הבלגה וחוסר מוטיבציה ,לשתף פעולה עם חוקי וכללי בית הספר. 

בית-הספר רואה קשר הדוק בין כיבוד התקנון הבית-ספרי ובין הגשמת מטרותיו, ורואה בכל באי בית-הספר כמי שהתחייבו למלא את כללי הנוהל על כל מרכיביו.

זכויות התלמיד/ה:

  1. לזכות לאוזן קשבת לבעיותיו ומשאלותיו, לשם כך עומד לרשותו הצוות החינוכי והייעוצי.
  2. זכות התלמיד לחופש ביטוי, בתנאי שלא יפגע בזכויות חבריו ומוריו.
  3. זכות התלמיד לביטחון מפני אלימות מילולית או אלימות פיזית.
  4. זכות התלמיד ללמוד בסביבה נקיה ונעימה .
  5. זכותו של התלמיד לברר את ענייניו, בכתב או בעל-פה, ואף לערער עליהם (בעצמו או באמצעות הוריו) על-פי ההליך הבא:
  • מחנך הכתה
  • מרכז/ת שכבה/ מקצוע
  • יועצת ביה"ס
  • מנהל
  1. כל ברור של תלונה יעשה בנוכחות התלמיד. בשעת ברור נגד תלמיד רשאי התלמיד להביא חיזוקים לטענותיו.
  2. זכותו של תלמיד לבקש העברה לכיתה אחרת ולהקבצת לימוד אחרת.
  3. זכותו של כל תלמיד לקבל ממוריו את מערכת השיעורים, לוח המבחנים, תכנית הפעילות השנתית ואת הציוד ואמצעי הלימוד להם יזדקק (כלים, ספרים, חוברות…סרבל)
  4. זכותו של כל תלמיד לדעת כיצד מורכבת ההערכה הניתנת לו לגבי כל מקצוע.

חובות התלמיד/ה :

  1. על התלמידים חלה חובה לכבד כל אדם בבית הספר, תלמיד או איש צוות כאחד.
  2. תלמידי ביה"ס יקפידו על תרבות דיבור, הימנעות מקללות, העלבות ושימוש באלימות על כל גווניה.
  3. אנו מאמינים שהופעה הולמת , נקייה ומכובדת תורמת ליצירת אווירה לימודית, תכליתית ושוויונית, לכן, על כל תלמיד\ה חלה אחריות להופיע לבית הספר בתלבושת בי"ס אחידה עם סמל ביה"ס בצבעים שונים, בקיץ יש ללבוש חולצת טריקו שרוול קצר ובחורף חולצת סווצ'ר. התלבושת צריכה להיות נקיה ומסודרת, ההולמת את מסגרת בית הספר, כמוסד חינוכי השואף להשיג אווירה תרבותית וחברתית, נעימה ומכובדת.
  4. חל איסור מוחלט לפגוע ברכוש הזולת או רכוש ביה"ס.
  5. חובתו של התלמיד להתייצב בזמן לבית-הספר, בהתאם למערכת השעות ועם הציוד הלימודי הנדרש, כגון : כלי כתיבה, ספרים, מחברות, מחשבון, בגדי ונעלי עבודה, תלבושת ונעלי ספורט.
  6. תלמיד לא יעזוב את שטח ביה"ס ללא אישור של המחנך או רכז השכבה.

תורני כיתה :

  1. בסוף כל שבוע ימנה המחנך שני תורני כיתה שישמשו בתפקידם כל השבוע הבא.
  2. תפקיד התורנים: לדאוג לניקיון הכיתה, להודיע למחנך על כל נזק לציוד ומבנה הכיתה. להכין מטלית לניגוב הלוח, ולהביא עזרי לימוד לפי בקשת המורים.
  3. התורנים אחראים להרמת הכיסאות בכיתות בסוף יום הלימודים.
  4. במקרה שעברו עשר דקות אחר הצלצול והמורה לא בא לכיתה, אחד מהתורנים יודיע על כך לאחראי מערכת או לסגן המנהל או למזכירות ביה"ס. תלמידי הכיתה יחכו להוראות ההנהלה ויפעלו בהתאם. בכל מקרה אין לעזוב את חדר הכיתה ללא רשות. 

בחינות

  1. לוח המבחנים יקבע ע"י הנהלת ביה"ס. על נציג ההנהלה לוודא שאכן נרשמו כל הבחינות בלוח המבחנים.
  2. בתחילת כל מחצית יפורסם לוח מבחנים מחייב לכל כיתה.
  3. אין לקיים בחינה שאינה מופיעה בלוח המבחנים ללא אישור ההנהלה.
  4. לא תקוים בכיתה יותר מאשר בחינה אחת ביום ולא יותר מאשר שלוש בחינות בשבוע.
  5. הנאמר בשני הסעיפים הקודמים אינו חל על בחנים. בוחן הוא – עד 15 דקות – על חומר שנלמד במשך שלושת השיעורים האחרונים.
  6. בחינה ארוכה חייבת להתקיים בשיעורים רצופים.
  7. שיכפול בחינה חייב להיות קריא, בכתב יד ברור או בהדפסה ברורה.
  8. יום חופשי יינתן לפני בחינת בגרות בלבד.
  9. לא יקוימו בכיתה יותר מאשר 2 בחנים ביום.
  10. ביום בחינה לא יהיה יותר מבוחן אחד.
  11. יש לכתוב את הבחינה אך ורק על דפי פוליו לבנים. אין לכתוב את הבחינה בעפרון או בצבע אדום.
  12. בראש הבחינה יש לכתוב את שם המשפחה, השם הפרטי, הכיתה, מקצוע הבחינה, התאריך והטור.
  13. בשעת הבחינה יש לשמור על שקט מרבי. תלמיד רשאי לשאול את המורה רק במה שנוגע לעניינים טכניים הקשורים לבחינה, יש לעשות זאת ע"י הרמת יד ולא ע"י דיבור בקול רם.
  14. הבחינה תוחזר לתלמיד תוך שבועיים מיום הבחינה. במידה ולא תוחזר הבחינה יש לפנות למרכז המקצוע. מבחני מגן יוחזרו עד שבוע לפני מועד בחינת הבגרות (במידה ולוח בחינות המגן מאפשר זאת).
  15. על התלמיד לשמור על טוהר הבחינות. תלמיד שיעתיק יקבל ציון 0 בבחינה וציונו בהתנהגות ירד בציון אחד.
  16. מבחני מעבר בקיץ ומבחנים למעבר בין הקבצות אינם מוחזרים לתלמידים. תלמיד רשאי לפנות למרכז המקצוע, כדי לברר כל הסתייגות.
  17. אם חצי ממספר התלמידים בכיתה נכשלו במבחן, יערך מבחן חוזר לכל הכיתה, פרט למקצועות ברמה מוגברת וכיתות גמר. במקצועות ברמה המוגברת הנושא ייבדק ע"י רכז המקצוע ורכז השכבה. המבחן החוזר יהיה על החומר של המבחן הראשון והציון הגבוה ביניהם יחשב.
  18. תלמיד שמבחנו נמסר למורה ואבד, לא יחויב להבחן שנית והציון יקבע לטובת התלמיד. ציונו יקבע בפיקוחו של רכז המקצוע.

מבחנים חוזרים

  1. תלמיד הנעדר מביה"ס חייב להביא אישור מיד עם חזרתו ללימודים.
  2. תלמיד הנעדר מבחינה בגלל סיבה מוצדקת, זכותו לקבל מבחן חוזר באישור המחנך.
  3. מורה יכול לחייב תלמיד לגשת למבחן חוזר.
  4. המורה יודיע לתלמידים על מועד הבחינה לפחות שבוע מראש.

ועד הכיתה

בראשית שנת הלימודים, באחד משיעורי המחנך, בוחרת כל כיתה ועד כיתה המונה 5-3 חברים.

 

תפקידי ועד הכיתה:

  1. גיבוש חברתי של תלמידי הכיתה.
  2. ארגון עזרה הדדית.
  3. ארגון מסיבות, טיולים וכדומה.
  4. קישוט חדר הכיתה.
  5. להעביר קשר טלפוני בין תלמידי הכיתה על כל נושא שיתבקש (כגון ביטול שעת אפס).
  6. קביעת נושאים לשיעורי המחנך בשיתוף עם המחנך.
  7. ייצוג הכיתה בפני ההנהלה.
  8. פעולות אחרות במסגרת הכיתה לפי הצורך.

מועצת תלמידים

  1. בראשית שנת הלימודים בוחרת כל כיתה נציג אחד למועצת התלמידים. נציג זה אינו חייב להיות חבר ועד הכיתה. נציגי כל הכיתות הם חברים שווי זכויות במועצת התלמידים.
  2. מנהל ביה"ס רשאי לפסול תלמיד מלשמש חבר במועצת התלמידים.
  3. מועצת התלמידים תלווה ע"י רכז/ת חינוך החברתי של ביה"ס.
  4. מימוש ההחלטות של מועצת התלמידים טעון אישורו של מנהל ביה"ס.
  5. המועצה תבחר ועדות ובעלי תפקידים כראות עיניה.
  6. חברותו של חבר מועצת התלמידים תבוטל אם יעדר ללא סיבה מוצדקת משלוש ישיבות רצופות.
  7. יש לנהל פרוטוקול בכל ישיבה של מועצת תלמידים שיועבר למנהל ביה"ס.
  8. זכותה של המועצה להיפגש פעם בשבוע בתאום עם רכזת החינוך חברתי.
  9. יש לדווח למורה האחראי על מועצת התלמידים, על כל ישיבה המתקיימת ללא מורה.
  10. אם יהיו חילוקי דעות בין המועצה לבין המורה האחראי, הנושא יועבר לדיון אצל מנהל ביה"ס.
  11. מועצת תלמידים מצומצמת (שני תלמידי כיתות י"א ושני תלמידי כיתות י"ב) תשמש כמועצת מעבר עד לבחירת מועצת תלמידים חדשה.
  12. לא יפגע חבר מועצת התלמידים בגין היעדרות משיעור לצורך ישיבה של מועצת התלמידים או לצורך פעילות אחרת של מועצת התלמידים.
  13. מועצת התלמידים תוכל להוציא תלמידים מכיתה לצורך ישיבה או פעילות אחרת, באישור המנהלת הפדגוגית. מועצת התלמידים תוכל להעביר הודעות בשכבה בשעת השיעורים, באישור ההנהלה וזאת ע"י יו"ר המועצה או מזכיר המועצה.

תפקידי מועצת התלמידים:

  1. לשמש נציגות מוכרת של תלמידי השכבה.
  2. ארגון פעולות שיש בהן עניין משותף לכל הכיתות או לחלק מהן.
  3. ארגון פעולות משותפות עם תלמידי בתי הספר האחרים.
  4. ייזום הצעות בתחומי הלימוד, ובתחום הפעילות החברתית והבאתן בפני הנהלת בית הספר, קבלת אישור להן ומימושן.

 

על פי הוראות משרד החינוך חל איסור לעשן סיגריות, נרגילות, שימוש בסמים ואלכוהול בשטח ביה"ס כולל רחבת ההיסעים או במסגרת פעילות יזומה של ביה"ס מחוץ לכותלי ביה"ס, כגון עבודה בבסיס, פעילות ספורט בשטח הבסיס, סיורים , טיולים וכדומה כולל בשעות הפנאי.

  • ניתן לצבוע את השיער בגוונים וצבעים טבעיים בלבד.
  • אין לעצב תספורות על ידי גילוח ראש חלקי .
  • חל איסור לענוד עגילים באוזניים.
  • אין להופיע לבית הספר ב " פירסינג " באיברי הפנים או באיברי גוף חשופים.

 

תלמיד שלא יקפיד על החוקים הנ"ל יידרש להסיר אביזרים אלו מידית.

במידה ותשנה הופעה זו ישלח התלמיד לביתו ויחזור למחרת בלווי הוריו לשיחת ברור עם מחנך הכיתה ועם האחראי על המשמעת בבית הספר.

  • אסור להופיע בגופיות ובחולצות חסרות שרוולים.
  • אסור להופיע בחולצות גזורות, קרועות או קצרות מגובה המותניים.
  • יש להימנע מללבוש חולצות עליהן מודפסות סיסמאות העלולות לפגוע בפרט או בקבוצה .
  • אסור להגיע במכנסיים קרועים .
  • אסור להגיע בחצאיות קצרות וצרות או במכנסיים המגבילים בתנועה .
  • חובה להגיע נעולים בנעלים סגורים בלבד.
  • אסור להופיע בנעלי אצבע וכפכפי פלסטיק וגומי פתוחים.

  במידה ותשנה הופעה זו ישלח התלמיד לביתו ויחזור למחרת בלווי הוריו לשיחת   ברור עם מחנך הכיתה ועם האחראי על המשמעת בבית הספר.

 בשעורי ספורט יש להגיע במכנסי ספורט קצרים וחולצת טריקו בקיץ, ובחורף בתלבושת טרנינג נעלי ספורט חובה !

תלמיד שיגיע ללא תלבושת ספורט מתאימה לשעורי ספורט, לא יוכל לקחת חלק בשיעור. במידה וישנה הדבר , הציון בתעודה  יושפע מכך.

בתחילת שנת הלימודים יידרש אישור רפואי המעיד על בריאות תקינה ועל כשירות לעסוק בפעילות גופנית.

תלמיד בעל אי כשירות ארוכת טווח לעסוק בפעילות גופנית, יהיה פטור משיעור חינוך גופני לאחר הגשת אישור רפואי.

  • בימי חג וזיכרון ולטקסים יש להגיע לבית הספר במכנסים וחולצות  לבנות.

      תלמיד שיופיע בלבוש בלתי הולם בימי חג וזיכרון לא יורשה להשתתף בפעילויות המתקיימות באותו יום.

      חל איסור מוחלט על חשיפת כתפיים.

  • יש להקפיד על תלבושת בית הספר והופעה נאותה גם במהלך מבחני בגרות וגמר.
  • בימי עבודה בבסיס או בסדנאות/מעבדות ביה"ס יש להופיע בסרבל כחול עם סמל ביה"ס ובנעלי עבודה בטיחותיות- זכרו , הופעה הולמת ומכובדת מייצגת אתכם ואת בית הספר.

תלמיד שלא יופיע לעבודה בלבוש מתאים לא יורשה לעבוד ויבצע עבודה כללית בבית הספר בהתאם להחלטת המורה המקצועי או מחנכו של התלמיד/ה.

נוכחות :

חובה על תלמידים להימצא בבית הספר  בכל תקופת הלימודים, כפי שהיא נקבעת בלוח שנת הלימודים, באופן מלא בשעורים ובפעילויות החינוכיות חברתיות. אין להתיר היעדרויות בשל אירועים משפחתיים וחברתיים או נסיעות לחו"ל . במקרים חריגים ניתן לפנות למנהל ביה"ס אשר יפעל לאישור בהתאם להוראות משרד החינוך.

  • מידי יום ביומו בכל שעור ושעור יבדוק המורה נוכחות התלמידים בשיעור.
  • על כל היעדרות מוצדקת כגון: מחלה, אבל, אירוע משפחתי יש להודיע למחנך מראש או בבוקר היום עד השעה 8:30.
  • הודעות על שינויים במערכת יפורסמו על לוחות המודעות של ביה"ס וחדר המורים. על התלמידים לעקוב אחר הודעות השינוי. הודעות אחרות על שינוי במערכת השיעורים ימסרו על ידי מחנך הכתה, אחראי המערכת או המזכירה. בכל מקרה של שינוי יש להביא את הציוד המתאים.
  • במהלך השיעור –אין להסתובב במסדרונות בית הספר, בחצר ובסדנאות.
  • תלמיד שנעדר בשל מחלה יביא אישור רפואי למחנך כיתתו.
  • התלמידים חייבים להישאר בשטח בית הספר בכל יום הלימודים. התלמידים לא יעזבו  את שטח בית הספר לפני תום הלימודים. תלמיד אשר מסיבה מוצדקת צריך לעזוב את שטח ביה"ס במהלך יום הלימודים יביא אישור בכתב מהוריו למחנך הכתה או לרכז השכבה .
  • שחרור יזום של תלמיד ע"י הנהלת ביה"ס יעשה בתיאום טלפוני עם הורי התלמיד.
  • מחנך אשר מעוניין לשחרר תלמיד מוקדם מכל סיבה שהיא, ישלח את התלמיד עם פתק בכתב ידו למזכירות בית הספר במזכירות ממלאים טופס מיוחד עם חותמת בית הספר והתלמיד ניגש עם הטופס לשומר, השומר חייב לתייק את הפתק אצלו לצורך תיעוד וכן לתיק האישי של התלמיד.
  • פעילות מחוץ לכותלי בית הספר: מחייבת הקפדה על משמעת והוראות בטיחות. פעילות חוץ-בית-ספרית נקבעת על ידי הנהלת בית הספר ומהווה חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים המחייבת ולכן ההשתתפות בה חובה, ההיעדרות מפעילות כמוה כהיעדרות מיום לימודים.
  • כל יציאה לפעילות מחוץ לבית הספר מחייבת אישור חתום על ידי ההורים. התלמיד יביא את האישור חתום לפני מועד הפעילות.
  • היעדרות מפעילות חברתית דינה כדין היעדרות מלימודים. תלמיד שלא ישתתף בפעילות תאושר כניסתו לכיתה ביום המחרת לאחר ברור ואישור מחנך הכיתה.
  • תלמיד שנעדר מיום לימודים או פעילות חוץ בית ספרית ללא תאום, המחנך יתקשר אליו לברור נסיבות ההיעדרות.
  • לתלמיד שיעדר ללא תאום מראש או הודעה בבוקר (כולל היעדרות משעור), יערך ברור עם המחנך. המחנך יידע את ההורים וישלח להם מכתב עם העתק למנהל בית הספר.במידה והדבר ישנה התלמיד יורחק ליום לימודים אחד מבית הספר.
  • תלמיד שיעדר ללא תאום שלוש פעמים יערך ברור עם הוריו ועם נציגות מהנהלת בית הספר .
  • חובה על תלמיד שנעדר מימי לימוד להשלים תכנים נלמדים, עבודות, בחנים ומבחנים.

איחורים וחיסורים

  • על התלמיד להתייצב בזמן לבית הספר בהתאם למערכת השעות שנקבעה לו ולהתנהג בהתאם ללוח הצלצולים.
  • תלמיד שיאחר מסיבה מוצדקת ( בדיקה ) יודיע על כך מראש או עד השעה 8:00 בבוקר למחנך הכיתה.
  • לאחר שלושה איחורים יערך לתלמיד ברור עם המחנך.

 

היעדרויות או איחורים ללא הצדקה יביאו לנקיטת צעדים משמעתיים (לפי המדרג):

  1. רישום
  2. שיחת בירור ואזהרה בע"פ
  3. אזהרה בכתב ויידוע ההורים
  4. זימון ההורים ע"י המחנך והמורה המקצועי
  5. בירור עם רכז השכבה/אחראי משמעת/סגן המנהל/מנהל ביה"ס.

 

חפצים וציוד :

  • חל איסור מוחלט על נשיאת כלי משחית ( אולרים סכינים וכ"ו ) .

        תלמיד שימצא אצלו כלי משחית יצטרך למוסרו מידית לידי ההנהלה.

        הורי התלמיד יוזמנו מידית לבית הספר לברור והתלמיד ישלח לביתו.

  • חל איסור מוחלט להביא משחקים וחפצים פרטיים  יקרי ערך.
  • תלמיד שיביא חפצים וציוד יקר ערך לבית הספר, האחריות במקרה של גניבה אינה חלה על בית הספר. במידה והפריטים הנ"ל יובאו לבית הספר ללא אישור מורה הם יוחרמו ויוחזרו לתלמיד עם סיום שנת הלימודים.
  • שימוש בטלפון נייד בבית הספר: יש לכבות טלפונים ניידים במהלך השיעורים אין לעשות כל שימוש טלפון הנייד במהלך השיעורים, תלמיד שלא ישמע להוראות המורה והמדריך, מכשירו יוחרם ויתקבל בחזרה על ידי מנהל בית הספר . אחריות מלאה ובלעדית על הטלפון הנייד היא על התלמיד בלבד.
  • הטלפון הנייד אינו חלק מהציוד הנדרש בבית הספר, חל איסור מוחלט על שימוש/הקלטה/צילום בטלפון נייד במהלך השיעור.
  • חל איסור מוחלט להשתמש באופן פוגע בתלמיד או מבוגר באחת מהרשתות החברתיות של האינטרנט או בכל דרך אחרת.

 

כללים לגבי שמירה על רכוש בית הספר.

בבית הספר מושקעים משאבים רבים. צוות בית הספר ותלמידיו משקיעים מאמץ יום יומי בשימור הקיים וטיפוחו . כל זאת כדי ליצור סביבה לימודית מקצועית, מכבדת ומטופחת שהיא, לתפיסתנו תנאי מרכזי ללמידה ולשהות נעימה.

  • יש לשמור על ציוד בית הספר, ניקיון הכיתות, חדרי השירותים ,חצר בית הספר וכל המרחבים המצויים בבית הספר.
  • יש לשמור על הסדר, הניקיון ושלמות הכיתה בהפסקות במשך יום הלימודים.
  • תלמיד שיגרום נזק לרכוש בית הספר יידרש לשלם את מלוא תמורתו. כלל זה תקף גם לגבי פגיעה בציוד, באוטובוסים ובמקומות בהם שוהים תלמידי בית הספר.
  • תלמיד שייתפס מלכלך את בית הספר ינקה את ביה"ס בהתאם להוראות אחראי משמעת,מחנך הכתה או רכז השכבה.

הצקה ובריונות

הצקה: הפגנה של התנהגות אנטי חברתית מגוונת על ידי תלמיד או מספר תלמידים , בדרך כלל בעלי מעמד והשפעה בכיתה. התנהגות זו מכוונת לפגוע באופן ישיר בתלמיד\ים שאין להם יכולת פיזית או מנטלית להתגונן.

  • אין לפגוע בתלמיד אחר באופן גופני כמו: דחיפות, בעיטות, לקיחה של חפצים וכל פגיעה  גופנית אחרת.

תלמיד שיפר כלל זה יורחק מידית מבית הספר בתאום עם הוריו ליומיים ולאחר מכן יגיע בלווי הוריו לבית הספר לשיחה וברור עם המחנך ומנהל בית הספר.

תלמיד שיפר כלל זה יידרש בנוסף להתנצל בכתב או בע"פ בפני התלמיד הנפגע.

  • אין לפגוע בתלמיד אחר באופן מילולי כמו: קללות , איומים , לגלוג , קריאה בשמות גנאי , הפחדה ועוד.

תלמיד שיפר כלל זה יורחק מידית מבית הספר בתאום עם הוריו ליום אחד ולאחר מכן יגיע בלווי הוריו לבית הספר לשיחה וברור עם המחנך ומנהל בית הספר.

תלמיד שיפר כלל זה יידרש בנוסף להתנצל בכתב או בע"פ בפני התלמיד הנפגע.

  • אין להפיץ שמועות ושקרים על תלמיד אחר, להטיל חרם ולהפעיל סחיטה.

  תלמיד שיפר כלל זה יורחק מידית מבית הספר בתאום עם הוריו ליום אחד ולאחר מכן יגיע בלווי הוריו לבית הספר לשיחה וברור עם המחנך ומנהל בית הספר.

     תלמיד שיפר כלל זה יידרש בנוסף להתנצל בכתב או בע"פ בפני התלמיד הנפגע.

  • יחס של כבוד בין אדם לאדם הוא תנאי הכרחי לקיומה של חברה תקינה. אנו רואים בחשיבות רבה קיום דרכי תקשורת נאותים בין תלמידים לתלמידים ובין מורים לתלמידים.
  • מורים ותלמידים מחויבים לשמור על תרבות שיחה פניה ודיון הולמת ומכובדת.
  • התלמיד נדרש להקשיב ולמלא הנחיות הניתנות לו על ידי מורה או אחראי אחר בבית הספר כגון: שינוי מקום ישיבה, הוצאה מהכיתה, הערה על התנהגות חצופה ועוד.

         תלמיד שיפר כלל זה יוזמן לברור עם מנהל בית הספר בנוכחות המורה.

         התלמיד יורחק מידית ליום לימודים אחד  בתאום עם הוריו.

  אלימות פיזית ו או מילולית כלפי מורה או תלמיד

אלימות היא הפגנה של התנהגות אנטי חברתית של  בני אדם בעלי כוחות שווים המכוונת לפגוע בהם  באופן ישיר.

  • התלמידים נדרשים לנהוג בדרך ארץ ולהימנע מגילויי אלימות פיזית ומילולית. בכל מקרה של אלימות פיזית של תלמיד יערך ברור לתלמיד והוריו עם צוות מההנהלה. התלמיד יורחק מידית ליומיים בתאום עם הוריו .
  • בכל מקרה של אלימות מילולית( איום, קללה, העלבה) יערך ברור לתלמיד עם המחנך. המחנך יידע את הורי התלמיד והוא יורחק לביתו מידית באותו יום. התלמיד יידרש להתנצל בפומבי בפני הנפגע.

  נוהל התנהגות במרחב בית הספר ובסביבות ייחודיות

בבית הספר הושקעו משאבים רבים בהקמת סביבות ייחודיות לשרות התלמידים: ספרייה, חדרי מחשבים , מעבדות , חדר כושר, מגרש ספורט רב- תכליתי, בסביבות אלו מצוי ציוד רב ויקר העומד לרשות התלמידים ובית הספר משקיע מאמץ רב בעדכונו והתאמתו לתלמידים ולצוות בית הספר.

  • על מנת לאפשר עבודה יעילה ושמירה על ציוד יקר העומד לרשות התלמידים בחדרי המחשבים ובמעבדות על התלמידים להישמע להנחיות המורה ולפעול על פי התקנון המפורסם בחדרים אלו.

תלמיד שיפר כללים אלו תישלל זכותו להשתמש בחדרי המחשבים ובמעבדות (על פי התקנון המפורסם בחדרים אלו).

  • לחדר הכושר נכנסים בנעלי ספורט בלבד !

          תלמיד שיימצא ללא נעלים מתאימות יידרש לעזוב את האולם .

  • על מנת לאפשר למורה לנוח, לשוחח עם עמיתיו ולהתארגן לקראת השיעור, חל איסור מוחלט על התלמידים להיכנס לחדר המורים בהפסקות ובזמן השעורים. תלמיד שיפר כלל זה יקרא לשיחת ברור עם המחנך.
  • בשיעור האחרון בכיתת האם, בכיתה אחרת (חיל אויר, חדרי מחשב, סדנא…) יש להרים כסאות, לכבות אורות ומזגנים.
  • בחדר האוכל יש להישמע להוראות המדריכים התורנים, יש להמתין בסבלנות לכניסה לחדר האוכל , לאכול בשקט ולהתנהג בנימוס במהלך כל הארוחה, אין להשליך מזון מכל סוג שהוא , בסיום הארוחה יש לפנות את המגש והכלים לעמדות פינוי ולצאת בשקט מחדר האוכל.
  • תורנות חדר אוכל- את תורנות חדר האוכל מבצעים תלמידי כתות ט' עד יא' בלבד, תלמידי יב' פטורים מתורנות חדר האוכל . את תורנות חדר האוכל מבצעים כל התלמידים על פי רשימה מסודרת המצויה בידי אחראי חדר האוכל והמדריך התורן. על התלמידים להישמע להוראות אחראי חדר האוכל והמדריכים התורנים ולבצע את התורנות בהתאם לנהלים הקיימים בחדר האוכל.
  • על התלמידים להישמע להוראות הצוות החינוכי, גם אם ההוראות ניתנות ע"י מורה, שלא מלמד אותם באופן ישיר. כולל מורה תורן, מורה ממלא מקום, מדריך חברתי, עובד מנהלה, לובש מדים וכו".
  • ניתן לצלם או להקליט תלמידים, מורים ועובדים אך ורק בהסכמתם.
  • תלמיד ילך לשירותים במהלך ההפסקה. במידה והוא נזקק לצאת לשירותים במהלך השיעור, יבקש רשות לצאת ורק בהסכמת המורה, יצא.
  • אכילה מותרת בהפסקות בלבד. במהלך השיעור מותרת שתיית מים מבקבוק אישי בלבד.
  • התלמיד ישהה בשטח בית הספר במהלך כל שעות הלימודים. הכניסה והיציאה מבית הספר תתבצע אך רק ברשות ודרך השערים. אין לקפוץ מעל גדרות או לעבור דרך פרצות בגדר.
  • שטח הבסיס מחוץ לתחום להוציא מקומות העבודה בימי העבודה לשכבות י"א , י"ב, אירועים כלל בית ספריים וסיורים מקצועיים.

התנהגות בהסעות בית הספר:

  • התלמידים יגיעו לבית הספר ויחזרו לאזור מגוריהם באמצעות הסעות

מאורגנות שיעמדו לרשותם בחינם !

  • תלמיד שמתוכנן לחזור לביתו במהלך יום הלימודים או לאחר מבחני הגמר והבגרות שלא בהסעות בית הספר, יצטייד עם אישור מתאים מהוריו וכסף לנסיעה חזרה לביתו.
  • במשך כל זמן הנסיעה בהסעות, התלמידים יתנהגו בצורה מכובדת ושקטה, אין לעמוד או להתהלך בזמן הנסיעה, יש לשמור על הניקיון ושלמות האוטובוס, חובה על התלמידים לחגור חגורת בטיחות במהלך הנסיעה.
  • חל איסור מוחלט לעשן בהסעות ביה"ס.
  • במידה ונוצר דוחק בעלייה לאוטובוס או ביציאה ממנו, על התלמידים להתארגן בטור ולהימנע מדחיפות. יש להישמע להוראות הנהג ומבוגר אחראי. אין להפריע לנהג ולהסיח את דעתו מהנהיגה. התלמיד ינהג בצורה מכבדת כלפי חבריו לנסיעה וימנע מהצקות והטרדות.
  • תלמיד שלא יקפיד על כללי ההתנהגות אלו, נימוס וזהירות או יפגע ברכוש יורחק ויהיה עליו להגיע לביה"ס ולחזור בכוחות עצמו לתקופה שתיקבע על ידי אחראי משמעת בית הספר.

המסע לפולין

נהלים וקריטריונים להשתתפות תלמידים במשלחת בית הספר למסע :

  • ציון טוב בהתנהגות בסיום כיתה י' וברבעון א' של כיתה יא'!
  • אישור רפואי המעיד על מצב בריאותי תקין המאפשר יציאה למסע.
  • הגשת מועמדות בכתב לוועדת מיון בית-ספרית, עד לתאריך שיפורסם מראש.
  • המלצות המורים המקצועיים של המועמדים למסע לפולין.
  • בחירת המועמד תיעשה על ידי ועדה שתורכב ממנהל ביה"ס, מחנך הכיתה, אחראי משמעת בית ספרי, יועצת השכבה, רכז החינוך החברתי וראש המשלחת.
  • השתתפות בכל פעילויות ההכנה למסע, קרי: הרצאות, ימי עיון, מפגשים בית ספריים ועוד.
  • השתתפות בפרויקט "משבר לתקומה".
  • החלטת הצוות החינוכי על פי תוצאות וועדת המיון הבית ספרית וסיכום המטלות שעשה המועמד בכל שלבי ההכנה למסע.
  • תלמידי המשלחת מחויבים להשתתף בטקס יום השואה והגבורה הבית ספרי.
  • על המועמד להתנדב לאחד מהפרויקטים שבית הספר יציע – כגון, פרויקט חונכות תלמידים, טיפוח ביה"ס וכו'.
  • לוועדה זכות להדיח תלמידים מהמשלחת גם בשבוע האחרון לפני היציאה למסע, אם התלמיד/ים לא עמד/ו בכל המשימות.

 

הנהלת בית הספר

עמל רמת -דוד

קו 1 בית שאן וקיבוצים

 – קו 2 חיפה , ונשר

 – קו 3 עספיא , דליאת אל כרמל , יקנעם

 – קו 4 כרמיאל , זרזיר , סאגור וירכא בצמתים

 – קו 5 מגדל העמק , יפיע

 – קו 6 נהריה , עכו , זרזיר

  – קו 7 נצרת עלית 

 – קו 8 עפולה , קיבוץ שריד , יפעת

 -קו 9 קריית אתא , רכסים

– קו 10 קריית ביאליק , קריית ים , קריית מוצקין , קריית חיים

 – קו 11 טירת הכרמל , חיפה , קריית טבעון

  

המגמות שלנו

בבית הספר שלנו לומדים בשתי מגמות ראשיות :
א – מגמת מכונות תעופה : בה התלמידים לומדים במקצועות שיכשירו אותם לעסוק לחיל האוויר: טכנאי דרג א ,טכנאי מנועים וטכנאי מבנה מטוס
ב – מגמת חשמל : תלמידים במגמה זו יעסקו בחיל האוויר כטכנאי דרג א'  ומערכות ירי.
בוגריי שתי המגמות הראשיות שיעמדו בדרישות יוכלו להמשיך את לימודיהם במסלול הנדסאים בכיתות י"ג – י"ד במכללות האזוריות

דף המגמות.

מבנה ארגוני

הנהלה

  • יואב ברבי

    עמל רמת דוד
  • נועה יעיש

    סגנית מנהל / ומנהלת פדגוגית

רכזי שכבות

  • לונדון בוים גודית

    רכזת שכבת ט'
  • בן עמי מיקי

    רכז שכבת י' \ אחראי משמעת
  • גאוי מוטי

    רכז שכבת י"א / מד"ר
  • יעיש נועה

    רכזת שכבת י"ב

רכזי מגמות / מקצוע

  • אביטל יהודה

    רכז טכני
  • הבר מאיר

    רכז חשמל
  • טורגמן רונית

    רכזת אנגלית
  • מנשה לאה

    רכזת מתמטיקה
  • יפרח ממן מוניק

    רכזת חברתית / הומניסטיקה

עובדי מינהלה

  • דניאל דני

    מנהל אחזקה
  • פינטו טל

    מנהל מחשוב / מנהל אדמין
  • ביטון שושי

    מזכירה / קניינית
  • אברהמי אדוה

    מזכירה
  • וולדנר אפרים

    מתנדב - אחראי ספריה
  • מיימון רחל

בעלי תפקיד צבאי

  • מוטי גאוי

    ראש שלב - מערכות ירי
  • מיקי בן עמי

    ראש שלב דרג א'
  • אורטל ביטון

    ראש שלב מנועים
  • רועי אביטן

    ראש שלב מבנאות מטוסים